DIY: T-shirt met transferspapier

Mijn nicht kwam weer eens slapen en we wisten echt niet wat we moesten doen, toen kwamen we op het idee om zelf een t-shirt te pimpen. Dus daarom heb ik vandaag deze DIY voor jullie waarin ik uitleg hoe je zelf een t-shirt kan pimpen met transferpapier.

tshirt

Eerst moet je ervoor zorgen dat je een t-shirt hebt waar je het op kan maken. Het maakt niet uit welke kleur t-shirt je gebruikt maar wit werkt het beste. Je kan goedkope t-shirts vinden bij de Primark en nog veel meer andere winkels.

IMG_4585

Dan heb je transferpapier nodig en dat is niet zo heel goedkoop. Bij de Hema heb je zes A4 blaadjes voor €7,50 maar ik heb ook gehoord dat ze dat in de Action ook hebben en daar is het al een stuk goedkoper.

IMG_4586

Als je die twee dingen hebt kan je op zoek gaan naar een tekening voor op je t-shirt. Je kan er van alles opzetten, hieronder heb ik wat foto’s gezet waar je misschien wat inspiratie uit kan halen. Je kan de afbeelding beter eerst op gewoon papier afdrukken om te kijken of het zo goed is voor op je t-shirt. Het is heel belangrijk dat je het plaatje wel in spiegelbeeld afdrukt!

tshirt2 tshirt5

Processed with VSCOcam with t1 preset tshirt4

tshirt6 tshirt7

Ik heb gekozen voor een veer met ‘wild spirit’ erbij en mijn nicht heeft ‘Lies.’ op haar t-shirt gezet. Dat is haar naam maar het kan ook voor leugens staan.

IMG_4587

Als je het uitgeprint hebt op het transferpapier moet je het zo nauwkeurig mogelijk uitknippen. Zorg ervoor dat je zo weinig mogelijk witte randen over laat, want dat ga je terug zien op je t-shirt.

IMG_4589 IMG_4590

Dan kan je beginnen met het strijken. Leg je afbeelding met de tekening naar beneden en leg er een vel bakpapier over, anders kan het papier aan je strijkijzer blijven plakken zoals bij ons gebeurt was. Zorg ervoor dat je geen stoom gebruikt! Ga ongeveer anderhalve minuut over de afbeelding en laat het dan 15 minuten afkoelen. Daarna kan je het transferpapier er aftrekken en is je t-shirt klaar!

IMG_4636

Om ons t-shirt nòg leuker te maken hebben we er een soort van dingen ingeknipt. Ik heb ervoor gezorgd dat er vanonder in mijn t-shirt een knoopje zit. Dat kan je op deze manier maken.

tshirt8

Lies wou een hartje op haar rug en dat heeft ze gedaan door het t-shirt eerst dubbel te vouwen, er dan met een krijtje een half hartje op te tekenen, en het dan uitknippen. Zorg er wel voor dat de voorkant van je t-shirt aan de kant ligt zodat je daar geen hartje in knipt.

IMG_4652

En tadaaa dit is dan het eindresultaat!

tshirt

Ik vind het echt super cool, zo heb je zelf een uniek t-shirt en heb je nog eens een leuke namiddag ook!

Hebben jullie ooit al eens een t-shirt gepimpt met transferpapier?

xLara

3 gedachtes over “DIY: T-shirt met transferspapier

Geef een reactie

