Frankrijk 2015

Ik ben alweer een tijdje terug van het mooie Frankrijk en wat mis ik het nu al! Het was echt zo leuk en het weer is er veel beter als hier. Ik heb nu al zo een heimwee en ik wil zo graag terug. De villa waar we in sliepen was ook echt prachtig, dat ga ik jullie laten zien! We zijn vooral aan ons huisje zelf gebleven maar we hebben ook 2 uitstapjes gemaakt, daarom heb ik niet zo heel veel foto’s maar ik wil het toch aan jullie laten zien.

IMG_6607_Fotor

IMG_9801_Fotor

Dit was ongeveer de route naar onze villa, zo kunnen jullie ook zien waar Saint-Ambroix ligt. Maar wij hebben wel veel langer als 9 uur en 37 minuten gereden.

Vrijdag 17 juli zijn we om half 11 vertrokken naar Frankrijk. Er was die dag echt super veel file en we zijn uiteindelijk om half 6 aangekomen bij ons hotel waar we 1 nacht bleven overnachten. Ik weet niet juist hoe het hotel heet maar het was ergens in het noorden van Frankrijk dus we moesten echt nog super ver rijden. Die avond zijn we nog bij de KFC gaan eten en even langst de IKEA gegaan.

IMG_9715_Fotor

Bij de IKEA heb ik dit net gekocht voor over je bed. Vroeger had ik dat ook al maar ik had het weg gedaan omdat ik het te kinderachtig vond. Maar nu vind ik het terug zo leuk! Het was €14,99 dus nam ik hem mee. Het bed op de foto heb ik ook en ik heb het al bij zoveel andere meisjes gezien.

IMG_9724_Fotor

Zaterdag hebben we goed ontbeten in ons hotel en waren we om half 11 weer vertrokken naar onze eindbestemming. We hadden weer super veel file en kwamen pas om half 9 aan. We hadden natuurlijk super veel honger en aten deze heerlijke spaghetti.

IMG_6666_Fotor

De villa waar wij verbleven heet Villa Des 4 Vents A in Saint-Ambroix. We waren met 4 koppels, in totaal 14 personen: 8 volwassenen, 3 kinderen (met mij erbij) en dan nog 2 kleuters en een baby. Deze villa is normaal gezien voor 12 personen maar we pasten er allemaal in ;). Er zijn 5 slaapkamers en 3 badkamers in het huisje. Er zijn geen huisdieren toegestaan maar dat was geen probleem voor ons. En het belangrijkste…er is wifi! Doordat deze villa op een heuvel ligt heb je echt een prachtig uitzicht. Er is een super groot terras met luxe meubilair. Naast het grote zwembad is er ook nog een kinderbadje. De villa is zeer mooi ingericht met bamboe en hout. In de omgeving is er veel te doen maar omdat het zo warm was hebben we onze tijd het meest besteed aan ons zwembad.

205678_lsr_2014052840814359334bron
Dit is de woonkamer waar een grote tv staat. Hier zie je ook al direct het mooie meubilair van bamboe en hout.

205678_lsr_2014052840879522649bron
Dit is ook nog een kamer waar je kan zitten maar hier zijn we eigelijk nooit geweest. Ook hier zie je het bamboe en het hout weer terugkomen.

205678_lsr_2014052840848495824bron
Ook heb je de keuken nog op de gelijkvloers. Er is ook nog een berging naast de keuken waar nog een wijnkoeler staat. Je moet niet voor je eigen bestek, borden, glazen, pannen,… zorgen want dat is er allemaal al voor je.

205678_lsr_2014052841128730986bron
Als je aan de woonkamer de trappen naar boven neemt kom je uit bij de eerste slaapkamer. Bij deze kamer is er ook nog een dressing waar je je kleren kan opbergen.

205678_lsr_2014052841138883720bron
Bij deze slaapkamer is er ook nog een badkamer. Dit is de enigste badkamer die bij een slaapkamer hoort, de rest zijn gezamenlijke badkamers. Maar dit is wel de kleinste van ze allemaal.

205678_lsr_2014052841065967942bron
Als je dan verder loopt kom je bij de volgende slaapkamer.

205678_lsr_2014052841116422494bron
Dit is de laatste slaapkamer op de eerste verdieping.

205678_lsr_2014052841100679601bron
Dit is de gezamenlijke badkamer van de eerste verdieping.

205678_lsr_2014052841035872878bron
Als je dan nog een verdieping hoger gaat kom je bij deze slaapkamer.

205678_lsr_20140619124986575998bron
En dan de laatste slaapkamer, de kamer waar ik sliep. Ik sliep onderaan in het stapelbed. We hadden er ook nog een klein bedje en een luchtmatras gezet. Ik vind dit de minst mooie kamer van ze allemaal maarja, we hebben het toch leuk gehad!

205678_lsr_2014052841021235465bron
Maar om het goed te maken dat wij de lelijkste kamer hadden kregen wij wel de grootste badkamer!

IMG_6662_Fotor

Zondag en maandag hebben we heel de dag aan het zwembad gelegen. We hadden een volleybalnet over het zwembad gehangen en daar hadden we elke dag gebruik van gemaakt, echt zo leuk! Wel een nadeel was dat de bal altijd in de struiken ging als hij uit het zwembad vloog.

IMG_9800_Fotor

Dit waren de voorspelde temperaturen voor de rest van de week. Maar het was echt veel warmer dan dit! Sommige dagen was het in de zon gewoon 45 graden.

IMG_9797_Fotor

Dinsdag zijn we naar een markt gegaan bij ons in de buurt, maar het was zo heet echt niet normaal! Toen we naar de markt aan het lopen waren kwam ik deze auto tegen en ik vond hem echt zo leuk, dus ik kon het niet laten om er een foto van te maken en hem op Instagram te plaatsen. We kwamen erachter dat er een hond in de auto zat dus we bleven er een hele tijd bijstaan. Het raam stond een beetje open maar het was echt bloed heet dus het was echt gevaarlijk! Maar toen kwam de eigenaar van de auto en konden we weer verder.

IMG_9793_Fotor

Die smalle straatjes vind ik altijd zo gezellig om door te wandelen! Alleen lijkt me dat ’s avonds wel wat minder gezellig haha.

IMG_9798_Fotor

En ik kwam weer een leuke auto tegen. Ik had niets op de markt gekocht en we zijn er ook niet lang gebleven, het was gewoon echt veel te warm.

IMG_6670_Fotor

Woensdag zijn we weer heel de dag bij ons huisje gebleven. En toen ontdekte ik deze rare beesten. Ze zijn echt mega groot en ze zijn helemaal zwart. Je ziet ze niet super goed op de foto maar ik vond ze echt mega eng!

IMG_6627_Fotor

Donderdag zijn we een dagje naar de zee geweest. Dat was ongeveer 1,5 uur rijden van de plaats waar wij lagen dus dat viel nog wel mee.

IMG_6612_Fotor

En opeens zat dit lelijk beest op mijn stiefzus haar schouder, ieuw!

IMG_6642_Fotor

Ik had niet zoveel zin om te zwemmen maar we hebben wel veel leuke foto’s gemaakt!

IMG_6625_Fotor

En mijn papa wou ook even op de foto haha. Mijn topje en mijn short zijn trouwens van de Bershka en mijn zonnebril van de Primark.

1

En een foto met mijn stiefzusje en nichtje.

IMG_6611_Fotor

Meeuw.

IMG_9754_Fotor

En toen was de laatste dag alweer aangebroken. En kijk die mooie lucht!

2

De laatste dag hebben we veel foto’s getrokken.

IMG_6793_Fotor

En hebben we natuurlijk extra lang van het zwembad genoten.

En zaterdag was het tijd om terug naar huis te gaan. We hebben geen tussenstop genomen om te blijven slapen toen. Ze hadden voorspeld dat de weg zeer druk ging zijn maar het viel echt mee en het ging beter als de heenreis. We waren om half 11 vertrokken en zijn rond 11 uur ’s avonds thuis gekomen.

Ik vond het echt een super leuke vakantie en ik wil terug! De villa is echt aan te raden als je met een grote groep op vakantie gaat. Het enige nadeel wat ik kan bedenken aan de villa is dat er geen airco aanwezig is, maar daar gaat nog verandering in komen hadden ze gezegd!

Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden! Ik heb allesinds wel enorm hard genoten van mijn vakantie.

Waar ben jij op vakantie geweest? Of waar ga jij op vakantie?

Kusjes, Lara

Geef een reactie

