Movies I’ve watched #1

Nu het vakantie is en we niet altijd van die zomerse dagen gehad hebben, heb ik een heleboel films gekeken. Vandaag ga ik die films aan jullie laten zien en ga ik vertellen wat ik ervan vond.

bad-neighbors-bioscoop_Fotor_Collage

Big Hero 6

Hiro Hamada is een jongen dat uitblinkt in robottechnologie. Hij leert om gebruik te maken van zijn speciale talent met de hulp van zijn briljante broer Tadashi en hun vrienden. Om wille van verschillende omstandigheden komt de groep terecht in een gevaarlijke situatie, dat zich afspeelt in de straten van San Fransokyo. Hiro wendt zich tot zijn beste maatje, de robot Baymax, en verandert de vrienden in een hightech-heldengroep die proberen het mysterie op te lossen.

Ik dacht dat dit echt een kinderfilm ging zijn dus ik had er niet te veel van verwacht. Maar dat is helemaal niet zo, ik vond hem echt super leuk! Hij is best nog wel spannend en de robot Baymax is echt zo ontzettend schattig.

Genre: Animatie, actie, avontuur
Uitgebracht: 2014
Duur: 1h 42min.

Cijfer IMDb: 7,9. Mijn cijfer: 8.

Bad Neighbours

De rust van een jong stel met een baby, Mac en Kelly, wordt verstoord wanneer er 50 wilde studenten naast hen komen wonen. Onder leiding van Teddy worden er heftige feesten gegeven met veel drank, drugs, seks en lawaai waardoor er al snel een burenruzie ontstaat die steeds verder uit de hand loopt.

Deze film leek me echt super grappig en ik wou hem echt heel erg graag kijken. Ik vond hem best wel leuk maar hij is een beetje langdradig. Maar die knappe Zac Efron speelt erin mee en dat maakt als meteen terug goed, haha!

Bepaalde scènes zijn niet echt geschikt voor gevoelige kijkers, deze film is niet geschikt voor kinder jonger dan 12 jaar.

Genre: Komedie
Uitgebracht: 2014
Duur: 1h 37min.

Cijfer IMDb: 6,4. Mijn cijfer: 8,5.

Pitch Perfect

De rebelse Beca is het soort meisje dat liever luistert naar het geluid van haar hoofdtelefoon dan naar het geluid van jouw stem. In haar nieuwe universiteit vindt ze geen enkel kliekje waarbij ze echt thuishoort. En dan komt ze terecht bij een groep die ze zelf nooit zou hebben gekozen: een groepje met gemene meiden, lieve meiden en vreemde meiden die maar één ding gemeen hebben: het prachtige geluid van hun samenzang. Wanneer Beca erin slaagt deze akoestische zanggroep te laten loskomen van traditionele arrangementen en perfecte harmonieën en in te wijden in de nieuwe wereld van de mash-ups, storten ze zich in de genadeloze strijd naar de top van de a-capella-universiteitskoren. Is dit het coolste of het waanzinnigste dat ze ooit zullen doen? Het wordt waarschijnlijk een beetje van allebei.

Dit vond ik een geweldige film! Het is leuk om te zien hoe hard Beca verandert is door deze muziekgroep terwijl de helemaal niet verwacht had dat ze hier thuis hoorde. Ik kan alvast niet wachten om de tweede film te kijken! Ik wist trouwens helemaal niet dat ‘The Cup Song’ van deze film kwam, oeps!

Genre: Komedie, muziek, romantiek
Uitgebracht: 2012
Duur: 1h 52min.

Cijfer IMDb: 7,3. Mijn cijfer: 9.

Footloose

Ren McCormick strandt in een afgelegen stadje ergens in de Verenigde Staten. Door zijn klasgenoten wordt hij niet onmiddellijk hartelijk onthaald. Gelukkig heeft hij al vlug een nieuwe makker genaamd Willard die hem wegwijs maakt. Ren komt in de problemen wanneer hij zijn oog laat vallen op Ariel, de dochter van de dominee. Het probleem is tweeledig. Zij heeft al een lief, en haar vader is degene die dans en muziek heeft verbannen. Ren vindt dat het moment is aangebroken om het stadje en haar jonge inwoners wakker te schudden.

Ik dacht dat dit echt een dansfilm was maar dat was dus helemaal niet zo, maar daarom is hij niet minder leuk!

Genre: Komedie, drama, muziek
Uitgebracht: 2011
Duur: 1h 53min.

Cijfer IMDb: 5,8. Mijn cijfer: 8.

Wat is jullie lievelingsfilm?

Liefs, Lara.

Geef een reactie

