Movies I’ve Watched #2

De laatste tijd kijk ik echt veel films, ik vind het zo leuk. Terwijl ik eigelijk bijna nooit films kijk, dat is nu dus helemaal aan het veranderen. Nu school weer bijna gaat beginnen ga ik daar waarschijnlijk wat minder tijd voor hebben. Maar ik ga jullie weer laten zien welke films ik de afgelopen tijd heb gezien.

PicMonkey Collage

Fifty Shades Of Grey

Wanneer de studente Anastasia Steele de rijke Christian Grey gaat interviewen, als gunst aan haar kamergenoot Kate Kavanagh, ontmoet ze een mooie, briljante en intimiderende man. Het onschuldige en naïve meisje schrikt van het besef dat ze hem wil. Christian Grey geeft toe dat hij haar ook wil, maar op zijn eigen termen. Anastasia aarzelt als ze de particuliere smaken van Christian Grey ontdekt. Los van zijn multinationale ondernemen, zijn enorme rijkdom en zijn liefhebbende familie, wordt Grey beheerst door de behoefte om alles te controleren. Als Anastasia dichter bij hem komt ontdekt ze zijn diepste seksuele verlangens en zet dit de deur open voor de ontwaking van haar eigen verlangens en dit terwijl Kate aanpapt met de broer van Grey, Elliot. 

Ik was super benieuwd naar deze film omdat er nu zoveel over gesproken wordt. Ik kon me soms wel erg opjagen omdat Anastasia haar zomaar laat meesleuren. Ik heb de boeken zelf nog niet gelezen maar dat ga ik zeker wel doen. In de boeken is het blijkbaar wel veel gedetailleerder uitgelegd allemaal dan in de film. Ik hoop echt dat er een deel 2 komt. Toen de film gedaan was wou ik echt nog een vervolg, ik vond het einde niet zo goed eigelijk.

Genre: Drama, romantiek
Uitgebracht: 2015
Duur: 2h 05min.

Cijfer IMDb: 4,2. Mijn cijfer: 8,5

Two Night Stand

Na een uiterst betreurenswaardige one-night stand worden Alec en Megan wakker en ontdekken ze dat ze zijn ingesneeuwd door een sneeuwstorm die heel Manhattan in zijn greep heeft. Opgesloten in het kleine appartement worden de twee gedwongen elkaar beter te leren kennen dan ze aanvankelijk verwacht hadden…

Dit vond ik echt een grappige film! Ik dacht dat ik hem een beetje saai zou vinden omdat heel de film zich afspeelt in het appartement van Alec, maar ik dat was hij echt totaal niet. De eerste ochtend wou Megan vertrekken en kregen ze ruzie. Toen ze erachter kwamen dat Megan niet naar huis kon door de sneeuw, waren ze wel verplicht om elkaar beter te leren kennen en kan je al wel voorspellen dat ze elkaar leuk gaan vinden. Het einde had ik echt totaal niet verwacht, echt een leuke film!

Genre: Komedie, romantiek
Uitgebracht: 2014
Duur: 1h 26min.

Dumb and Dumber

Lloyd Christmas en Harry Dunne zijn elkaars beste vrienden. Ze hebben allebei moeite met vrijwel elk aspect van het leven door hun gedeelde gebrek aan intelligentie. Op een dag ziet Lloyd dat Mary Swanson ergens een koffertje laat staan en neemt aan dat ze dat vergeten is. Hij besluit om het samen met Harry naar haar terug te brengen, in Aspen. Lloyd hoopt dat ze hem daarvoor zo dankbaar zal zijn dat ze spontaan verliefd op hem wordt. Het koffertje zit in werkelijkheid alleen vol met geld, bedoeld als losgeld voor criminelen die Mary’s echtgenoot hebben ontvoerd. Zij zetten de achtervolging op Lloyd en Harry in, in de veronderstelling dat zij concurrenten uit het criminele circuit zijn.

Dit vond ik echt zo een grappige film, met sommige scènes kwam ik niet meer bij van het lachen. Ze zijn echt zo dom en doen echt onnozele dingen, maar dat maakt het juist zo grappig. En mijn lievelingsacteur Jim Carrey speelt de hoofdrol samen met nog een andere acteur. Echt een aanrader als je houdt van een leuke komedie.

Genre: Komedie
Uitgebracht: 1994
Duur: 1h 47min.

Cijfer IMDb: 7,4. Mijn cijfer: 8.

The To Do List

De film vertelt het verhaal van Brandy Klark (Aubrey Plaza), een streber die een “to-do list” heeft opgesteld. Op haar lijst staan alle gewaagde buitenschoolse activiteiten die ze mis heeft gelopen op de middelbare school en wil voltooien voordat ze naar de universiteit gaat.

Ik vond deze seksueel getinte komedie een erg leuke film. Perfect om samen met je vriendinnen te kijken op een girls night.

Genre: Komedie
Uitgebracht: 2013
Duur: 1h 44min.

Cijfer IMDb: 5,8. Mijn cijfer: 8,5.

Kusjes, Lara.

2 gedachtes over “Movies I’ve Watched #2

  1. HosteSarah zegt:

    The to do list vond ik ook een leuke film. Inderdaad een perfecte film om samen met vriendinnen te kijken! Van Two night stand had ik nog niet gehoord. Meteen eens opzoeken :)

    Like

Geef een reactie

