NYC City Proof 24HR Waterproof Eye Shadow

Het oogpotlood van NYX in Milk staat al een hele tijd op mijn wishlist. Maar in elke Douglas waar ik al geweest ben hebben ze dit merk niet (weet iemand in welke Douglas ze NYX verkopen?). Maar toen ik dit potlood van NYC tegenkwam werd ik benieuwd, want ze lijken echt super hard op elkaar!

IMG_7257_Fotor

Ik vind de verpakking van het oogpotlood mooi en handig in gebruik. De verpakking heeft dezelfde kleur als de oogschaduw zelf, dat is erg handig want zo zie je meteen welke kleur je vast hebt. Je hoeft het potlood niet te slijpen, je kan hem gewoon omhoog draaien.

IMG_7252_Fotor

De oogschaduw beloofd 24 uur lang te blijven zitten, hij is waterproof, trekt niet in de lijntjes, is gelijkmatig aan te brengen, geeft een intense en levendige kleur af, is snel en makkelijk te gebruiken, is vlot aan te brengen en vlekt niet. Dat zijn heel wat beloftes, maar maakt NYC deze beloftes ook wel waar?

ISODODECANE, POLYETHYLENE, MICA, TRIDECYL TRIMELLITATE, SYNTHETIC FLUORPHLOGOPITE, PARAFFIN, ALUMINUM STARCH OCTENYLSUCCINATE, CALCIUM ALUMINUM BOROSILICATE, CALCIUM SODIUM BOROSILICATE, POLYETHYLENE TEREPHTHALATE, ISONONYL ISONONANOATE, OCTYLDODECANOL, TRIMETHYLSILOXYSILICATE, SILICA, TOCOPHERYL ACETATE, ACRYLATES COPOLYMER, PROPYLPARABEN, ALUMINA, TIN OXIDE, ALUMINUM,

IMG_7261_Fotor

Je kan het product op veel verschillende manieren gebruiken. Door de scherpe punt kan je hem als eyeliner aanbrengen. Maar ook gewoon als oogschaduw of je kan hem gebruiken als oogschaduwbasis om de kleuren die je eroverheen aanbrengt intenser maken. Ook kan je hem gebruiken als highlighter, zoals ik gedaan heb.

Er zijn zeven verschillende kleuren:

  • #600 Wall Street Bronze
  • #605 Brooklyn Mocha
  • #620 Murray Hill Champagne
  • #625 Rockefeller Center Snowflakes
  • #635 New York At Night
  • #650 East River Romance
  • #655 Madison Square Park

Zelf heb ik #625 Rockefeller Center Snowflakes

IMG_7265_Fotor

Toen ik voor de eerste keer met het potlood over mijn arm gleed was ik zwaar teleurgesteld, er kwam niet zoveel kleur af. Maar dat is blijkbaar alleen in het begin, want erna was hij wel goed gepigmenteerd.

zonder product

zonder product

IMG_7272_Fotor

NYC City Proof 24HR Waterproof Eyeshadow in mijn ooghoeken

Ik vind het resultaat echt super mooi! Het oogpotlood glinstert mooi en je kan hem perfect als een highlighter gebruiken. Hij blijft heel de dag mooi op zijn plaats zitten. Zelf heb ik hem nog niet als oogschaduw gebruikt, maar dat ga ik zeker eens doen, ik ben benieuwd hoe hij het dan gaat doen. Maar ik ben er nu al super tevreden over.

NYC City Proof 24HR Waterproof Eye Shadow – €3,49

Geef een reactie

