Books I’ve Read #1

De laatste tijd heb ik heel wat boeken gelezen, vooral in de zomervakantie. Vroeger vond ik het echt helemaal niet leuk om te doen, maar dat is nu verandert. Ik kan er echt zo van genieten om helemaal weg te duiken in een leuk boek.

PicMonkey Collage

9789089313645

Tussen de sterren – Sylvia van Driessche

De 15-jarige Stella is een gewoon meisje dat van twee dingen droomt: een carrière als make-upartieste en… Verliefd Worden. Terwijl haar vriendinnen al ervaring hebben met kussen en hier en daar zelfs een vast lief hebben, ziet Stella niet meteen jongens bij wie ze zin krijgt om over stroperige sprookjeseindes te fantaseren. Ze ziet zelfs geen jongens die ze van ver met een tang zou willen aanraken, om eerlijk te zijn. Tot BFF Charlotte via haar lijfblad een ontmoeting wint met de zangers van Up!, haar favoriete Britse boysband. Stella’s leven zal grondig door elkaar worden geschud wanneer Lotte haar meeneemt. Er gebeurt iets wat Stella nooit had verwacht: de eerste blik op Dé Superster zorgt voor een schokgolf. En vergist ze zich nu of was hij zelf ook van zijn melk toen hij haar zag?

Ik wou dit boek van de ex-hoofdredactrice Sylvia van Driessche al een hele tijd lezen. Toen ik hem toevallig tegenkwam in de bibliotheek nam ik hem dus ook meteen mee. Ik vond dit echt een super leuk boek en toen ik de laatste bladzijde omsloeg, vond ik het echt jammer dat ik hem had uitgelezen. Ik denk dat veel meisjes dit een leuk boek gaan vinden, dit is echt een aanrader!

Uitgebracht: 2013
Pagina’s: 192

Cijfer goodreads: 7,8. Mijn cijfer: 9,5.

9200000035730766

Moord op school – Rom Molemaker

Jorick weet dat hij nooit had moeten gaan kijken op de plaats delict. Stom van hem. Maar iedereen was in paniek, niemand dacht na. Een moord op school, dat geloof je toch niet? Nog nooit had hij de kou van de dood van zo dichtbij gevoeld. De nietsziende ogen van de dode zullen hem voor altijd achtervolgen. Maar de straf voor zijn onbezonnen actie blijkt vele malen groter…

Ik lees meestal niet van dit soort boeken maar ik vind het best wel leuk. Ik vond het boek echt super spannend. Het verhaal heeft een einde wat ik echt totaal niet verwacht had.

Uitgebracht: 2015
Pagina’s: 192

Cijfer goodreads: 5,3. Mijn cijfer: 8.

9200000002230661

Het uur van de waarheid – Edward Hogan

Daniël moet met zijn vader een weekje mee naar een vakantiepark. Zijn vader vindt dat ze er even tussenuit moeten na een moeilijke periode thuis. Daniël heeft er totaal geen zin in, ook omdat hij helemaal niet sportief is en overgewicht heeft. Maar al snel heeft Daniël op deze plek een ongewone ontmoeting met een bijzonder meisje. Daniël wordt duidelijk door haar aangetrokken maar tezelfdertijd krijgt hij totaal geen vat op de mysterieuze Lexi. Ze heeft een horloge waarvan de wijzers achteruit tikken en haar verwondingen worden steeds erger. Geleidelijk aan komt Daniël de waarheid over Lexi te weten. Hij doet er alles aan om haar te redden, ook al is dit totaal onmogelijk.

Ik vond dit echt een fantastisch boek. Eenmaal ik begonnen was kon ik niet meer stoppen met lezen, ik vond het ook zo jammer toen het uit was! Echt een aanrader dit.

Uitgebracht: 2012
Pagina’s: 224

Cijfer goodreads: 8. Mijn cijfer: 9.

roodkontje

Rood kontje – Luc Descamps

Yana wordt gepest op school en kan zich daar niet tegen verweren. In haar dagboek is ze de wanhoop nabij. Als leerlingbegeleider meneer Verdonck zich ermee bemoeit, gaat het zelfs van kwaad naar erger. Yana voelt zich wel beschermd bij meneer Verdonck. Een jongen uit een andere klas zoekt contact met Yana; iets wat haar verbaast en verwart. Dan gebeurt er iets waardoor Yana helemaal van de kaart geraakt. Hoe komt ze dit nog te boven?

Deze auteur was vroeger bij ons op school gekomen om te vertellen over zijn boeken. Dit boek leek me leuk om te lezen toen hij erover vertelde dus toen ik hem een keer tegen kwam in de bibliotheek nam ik hem mee. De titel vind ik een beetje kinderachtig maar dat is het verhaal totaal niet, ik vond het best wel een goed boek.

Uitgebracht: 2009
Pagina’s: 152

Cijfer goodreads: 7,1. Mijn cijfer: 8.

Liefs, Lara.

Geef een reactie

