Yves Rocher Sebo Végétal

Ik heb nu al een paar maanden deze producten van Yves Rocher uit de Sebo Végétal lijn in gebruik. Het is een lijn speciaal voor de vette huid met onzuiverheden die bestaat uit 7 producten. Ik heb er 3 van getest en ik laat jullie vandaag mijn mening over de producten weten.

IMG_8481_Fotor

IMG_8483_Fotor

In de Sebo Végétal lijn zitten dus 7 producten; een reinigingsgel, een reinigingslotion, twee moisturizers, een peeling, een masker en een serum.

Er bestaat een basisset van €25,70 maar alle producten worden ook los verkocht.

Ik zelf heb de zuiverende micellaire reinigingslotion 2 in 1, het zuiverend masker en de perfectionerende gelcrème.

IMG_8497_Fotor

Zuiverende micellaire reinigingslotion 2 in 1

  • Verwijdert op doeltreffende wijze overtollige talg en onzuiverheden
  • Verwijdert de laatste restjes make-up en onzuiverheden
  • Verkwikt de huid in één stap

Breng de reinigingslotion ’s ochtends en ’s avonds met een watje aan op het hele gezicht, de ogen en in de hals. Deze formule is speciaal ontwikkeld voor de vette huid en bestaat voor meer dan 90% uit natuurlijke bestanddelen. Het product bevat geen kleurstoffen, siliconen, minerale olie of parabenen.

Ingrediënts: Aqua, Methylpropanediol, Centaurea Cyanus Flower Water, Butylene Glycol, Peg-40 Glyceryl Cocoate, Phenoxyethanol, Benzyl Alcohol, Sodium Coceth Sulfate, Oleth-20, Parfum, Scutellaria Baicalensis Root Extract, Caprylyl Glycol, Sodium Benzoate, Tetrasodium Edta, Citric Acid, Potassium Sorbate

Ik vind de reinigingslotion makkelijk in gebruik. Wel vind ik dat er veel product op een watje aangebracht moet worden om mijn oogmake-up er volledig af te halen. Maar ik heb ongeveer 2 maanden met dit flesje gedaan en ik gebruik het product elke dag 2 keer. Voor de rest maakt de reiniger mijn huid echt erg zacht en doet hij goed zijn werk.

Zuiverde micellaire reinigingslotion 2 in 1 – €7,90

IMG_8495_Fotor

Zuiverend masker

  • Verrijkt met klei, absorbeert direct de overtollige talg
  • De poriën worden diep gereinigd
  • Frisse textuur

Breng het masker 2 keer per week aan op het gezicht. Laat het 5 minuten inwerken en spoel het vervolgens af. De formule is speciaal ontwikkeld voor de vette huid. Het masker bevat geen parabenen, minerale olie, kleurstoffen en siliconen.

Ingrediënts: Aqua, Kaolin, Zea Mays Starch, Methylpropanediol, Alcohol, Stearalkonium Hectorite, Cetyl Alcohol, Centaurea Cyanus Flower Water, Ceteh-20, Phenoxyethanol,Benzyl Alcohol, Hydroxyethylcellulose, salicylic Acid, Acrylatesic 10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Cocamidopropyl Betaine, Parfum, Scutellaria Baicalensis Root Extract, Tocopheryl Acetate, Sodium Hydroxide, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Citric Acid, Tocopherol

Dit masker is echt helemaal geweldig! Ik gebruik het 1 tot 2 keer per week over mijn hele gezicht. Na gebruik van het masker voelt mijn huid super zacht aan. Meestal glimt mijn huid na een masker best wel hard, maar dit maskertje maakt mijn huid volledig mat, zonder een uitgedroogd gevoel te hebben. Het masker droogt vrij snel na het aanbrengen op, maar voelt wel een beetje trekkerig aan. Ook moet je erop letten dat je het masker niet te dicht bij je ogen aanbrengt, bij mij gingen mijn ogen dan een beetje pikken.

Zuiverend masker – €11,90

IMG_8488_Fotor

Perfectionerende gelcrème

Ik zie net dat ik de oude verpakking nog heb, dat er nu een nieuwe is. Maar voor de rest is dit product nog helemaal hetzelfde.

  • Een frisse geltextuur die overtollige talg absorbeert
  • Vernauwt de poriën
  • Egaliseert onregelmatigheden
  • hydrateert de huid 24 uur lang

De crème bevat geen parabenen, minerale olie of kleurstoffen. Wel bevat hij siliconen, maar daar heb ik helemaal geen last van gehad.

Ingrediënts: Aqua, Glycerin, Alcohol, Zea Mays Starch, Polyglyceryl-3 Dicitrate/Stearate, Methylpropanediol, Coco-Caprylate/Caprate, Dimethicone, Glyceryl Stearate, Sesamum Indicum Seed Oil, Aphloia Theiformis Leaf Extract, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Zinc Gluconate, Salicylic Acid, Parfum, Sodium Hydroxide, Xanthan Gum, Tocopheryl Acetate, Tocopherol, Scutellaria Baicalensis Root Extract

Na het aanbrengen van deze crème merk ik dat mijn huid veel egaler en matter is. Mijn huid heeft nog een gezonde gloed, maar niet dat hij er heel vet uitziet. Hij trekt ook erg snel in mijn huid en je moet dus niet lang wachten voor je je make-up kan aanbrengen. Wel een klein minpuntje is dat de crème in een potje zit, en het daardoor wat minder hygiënisch is.

Perfectionerende gelcrème – €10,90

IMG_8483_Fotor

Ik ben echt super tevreden over de Sebo Végétal lijn van Yves Rocher. De producten doen goed hun werk en de geur is echt helemaal geweldig! Ik kan deze lijn dus ook aan iedereen aanraden met een vette huid met onzuiverheden. Als deze producten op zijn zal ik ze zeker opnieuw kopen, overstappen naar een andere verzorgingslijn zal niet zo snel gebeuren!

Zuiverende micellaire reinigingslotion 2 in 1          €7,90
Zuiverend masker                                                             €11,90
Perfectionerende gelcrème                                            €10,90

Yves Rocher houdt heel vaak acties waardoor je bijna nooit de volle prijs zal moeten betalen voor een product, echt super fijn!

Liefs, Lara

 

 

 

Geef een reactie

