Fotografie: studio opdrachten #2

In dit artikeltje ga ik jullie mijn foto’s laten zien die ik van het begin van het schooljaar tot nu gemaakt heb in de studio. Ik heb heel veel studio opdrachten gekregen, dus er staan een heleboel foto’s in dit artikel. Veel kijkplezier!

img_2490

Juwelen

Ik vond dit een super leuke, maar wel een wat moeilijkere opdracht. Vooral omdat je moet werken met reflectie schermen, om zo de textuur van de juwelen beter in beeld te brengen. Ik heb een marmeren achtergrond gebruikt, dat vond ik hier super mooi bij staan. Het is eigenlijk een stickervel die ik in de Brico gekocht heb voor ongeveer €4. Voor de geïnteresseerden zal ik ook even vermelden waar alle juwelen vandaag komen.

Schakelketting: Bershka
Holografische ketting: Primark
Armbanden: Primark
Horloge: Primark
Ringen: Forever 21

img_2472

img_2487img_2490

Make-up

Ik wist op voorhand al goed wat ik wilde doen, maar het is niet helemaal geworden zoals ik het wou. Maar alsnog vind ik het resultaat zeker niet verkeert en vind ik dat de foto’s toch nog mooi zijn geworden.

_mg_6750_mg_6778_mg_6755

Voedsel

Op deze foto’s ben ik best wel trots, vooral op de tweede foto met de soep.

Maison jar: Action
Rietjes: Hema
Houten plankje: Ikea

_mg_0118_mg_0046

Harde/zachte vormen

Ik kon totaal geen ideeën bedenken voor deze opdracht, maar het is me uiteindelijk toch gelukt. Voor harde vormen koos ik cactussen, deze komen trouwens van de Ikea. De zwarte achtergrond van de foto is niet helemaal egaal en meestal stoort mij dat echt enorm hard, maar bij deze foto vind ik het net leuk. Voor zachte vormen gebruikte ik een lolly en wou ik een harde schaduw creëeren zodat het beeld toch niet te saai is.

_mgl5551_mg_7259

Verschillende materialen

Voor deze opdracht moesten we hout, metaal en plastic fotograferen. Voor hout koos ik een deegrol als hoofdonderwerp, maar op het wat op te leuken had ik er nog wat andere accessoires bijgezocht. Ook gebruikte ik twee kapstokken, simpel, maar toch super leuk vind ik zelf. Voor metaal had ik keukengerei, maar dat was niet zo gemakkelijk. Hier moest ik werken met verschillende reflectie schermen omdat metaal reflecteert. De foto kon altijd beter, maar ik ben toch blij met het resultaat. Voor de andere foto koos ik scharen, maar over deze foto ben ik niet zo tevreden. Paperclips gebruikte ik voor de opdracht plastic. Ik vind de foto echt super leuk, heel erg simpel, maar door de verschillende kleuren is het toch super leuk geworden. Ik koos ook nog voor plastic vorken en ik creëerde er een harde schaduw bij om de foto wat leuker te maken.

_mg_0139

houtmetaal2.jpg

metaalplastic.jpgplastic2.jpg

Speciale lichtopstellingen

Bij deze opdracht moesten we experimenteren met speciale lichtopstellingen. Bij de eerste foto heb ik het model voor een spot geplaatst en heb ik onderbelicht. Bij de tweede foto heb ik een spot aan de linker kant van het model gezet (aan de rechter kant van op ons standpunt). En op de derde foto heb ik twee softboxen langst het model gezet van op een afstand. Het model staat voor een witte achtergrond, maar door het licht is het grijs geworden.

Model foto 1 en 2: Luna Meeus
Model foto 3: Monica Lopez

_mg_0185_mg_0191_mg_0963

Liefs, Lara

 

2 gedachtes over “Fotografie: studio opdrachten #2

Geef een reactie

